محل فعالیت سیزپی در جمهوری اسلامی ایران و تابع شرایط و قوانین این کشور است. قوانین بانک مرکزی، قوانین ابلاغی شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در هر زمان لازم الاجرا می باشد و با عضویت در سیزپی،اقرار می نمایید که قوانین و مقررات را مطالعه کرده و با آنها موافقت نموده اید.
سیزپی می¬تواند به جهت کنترل صحت هرگونه تراکنش ورودی و خروجی یا فعالیت های مشکوک به پولشویی، از پذیرنده یا پرداخت کننده وجه مدارک شناسایی مانند تصویر کارت ملی، شناسنامه، یا مدارکی بانکی مانند تصویر کارت عابربانک و یا مدارک مورد نیاز دیگر برای بررسی صحت انجام تراکنش را مطالبه نموده و تا زمان تشخیص سلامت تراکنش، از تسویه حساب وجه تراکنش با پذیرنده خودداری نماید. همچنین سیزپی می تواند در صورت عدم همکاری پذیرنده مبلغ واریزی را تا زمان تعیین تکلیف بلوکه نموده یا به حساب پرداخت کننده برگشت بزند.
در سرویس پرداخت سیزپی به موارد مشروحۀ زیر هیچگونه خدماتی ارائه نمیشود و در صورت تخلف کاربر، سیزپی حساب کاربری وی را فوراً مسدود میکند. تمامی مسئولیتهای قانونی در این خصوص مربوط به کاربر است و سیزپی هیچ تعهد و مسئولیتی در این خصوص ندارد:
هیچ شخص حقیقی یا حقوقی اجازه واگذاری مشخصات حساب کاربری خود را به غیرندارد. سازمان ها برای دپارتمان های مختلف می توانند نام کاربری جدید و دسترسی های مجزا برای کارمندان خود تعریف نمایند. بدیهیست در صورت تخلف یا سو استفاده، مسئولیت و عواقب واگذاری مشخصات اطلاعات حساب بر عهده شخص واگذار کننده و صاحب حساب می باشد.
حداقل سن برای استفاده از خدمات سیزپی 18 سال تمام می باشد و کاربران تا رسیدن به این سن اجازه استفاده از خدمات مرتبط با دریافت و پرداخت وجه را نخواهند داشت.
سیزپی می تواند هر زمان که به فعالیت کاربر یا پذیرنده ای مشکوک باشد، حساب کاربری وی را غیرفعال و مدارک و اطلاعات بیشتری از ایشان درخواست نماید. بعد از ارسال اطلاعات و احراز سلامت فعالیت، حساب کاربری مجدد فعال می گردد.
کاربران می توانند در صورت عدم تمایل به فعالیت، حساب کاربری خود را با ارسال تیکت به بخش پشتیبانی غیرفعال نمایند. سیزپی موظف است حساب مدنظر را غیرفعال نماید اما هیچ اطلاعاتی را از بانک اطلاعاتی خود حذف نمی کند. این کار به دلیل الزام قانونی برای نگهداری لاگ فعالیت کاربر می باشد.
سیاست های موجود در سیزپی در راستای پیشگیری از کلاه برداری و سواستفاده کاربران تدوین شده و هیچ مسئولیتی در قبال کلاه برداری های انجام شده توسط کاربران متخلف را برعهده ندارد. در صورت بروز اختلاف و ایجاد ضرر و زیان، سیزپی با ایجاد محیط گفتگو بین خریدارو فروشنده و نظارت بر این گفتگوها تلاش میکند تا موضوع را حل و فصل نماید. چنانچه اختلاف فی مابین حل و فصل نگردد سیزپی با توجه به مستندات طرفین و موجودی حساب کاربری پذیرنده، میتواند وجه پرداختی خریدار را به حساب ایشان برگشت دهد اما در صورتی که وجهی در حساب کاربری پذیرنده نباشد، سیزپی مسئولیتی در قبال برگشت وجه تراکنش ندارد و خریدار می بایست با طرح شکایت در دادسرا موضوع مذکور را پیگیری نماید. همچنین امکان پیگیری قضایی برای طرفین وجود دارد و در صورت درخواست مراجع ذیصلاح، لاگ گفتگو ها و اطلاعات مورد نیاز طرفین ارائه خواهد شد.
پذیرندگان، موظفند در خصوص ارسال کالا و یا ارائه خدمات فروخته شده به خریدار رسید اخذ نموده و یا اطلاعاتی که اثبات میکند کالا یا خدمات به مشتری تحویل داده شده را در بانک اطلاعاتی خود نگهداری کنند. بدیهیست که مسئولیت عدم نگهداری اطلاعات تحویل کالا و خدمات به خریدار، بر عهده پذیرنده می باشد و در صورت اعلام مشتری مبنی بر عدم دریافت کالا، فروشنده موظف به ارائه اطلاعات ارسال مرسوله یا رسید دریافت کالا از طرف خریدار می باشد.